close

IMG_0660  

看著寶弟認真學鼓的背影,從有點興趣到有點害怕跟猶豫,經由不斷鼓勵到他自己覺得真的想學,從基本技法到可以練打第一首歌"Let It Be",這算是寶弟第一個想學的才藝。但我心裡想的不一定要練得多厲害,反倒希望寶弟能藉由這個學習,能有耐心把一件事學好或做好。雖然不知老師為何把Let It Be當入門曲,但我覺得這也是要讓小朋友學習的智慧之語!!

 

 

BeatlesLet it be

When I find myself in time of trouble

當我發覺自己陷入苦惱的時候

Mother Mary comes to me

聖母瑪莉亞來到我面前

Speaking words of wisdom: Let it be

說著智慧之語:讓它去吧

And in my hour of darkness

在我黑暗的時刻裡

She is standing right in front of me

她就站在我面前

Speaking words of wisdom: Let it be

說著智慧之語:讓它去吧

 

Let it be, let it be

讓它去吧,隨它去吧

Let it be, let it be

讓它去吧,隨它去吧

Whisper words of wisdom: Let it be

輕輕說著智慧之語:讓它去吧

 

And when the broken hearted people living in the world agree

當世上所有心碎的人們都同意

There will be an answer: Let it be

會有一個答案:讓它去吧

For though they may be parted

雖然他們也許分手了

 

There is still a chance that they will see

仍有機會可以看清楚

There will be an answer: Let it be

會有一個答案:讓它去吧

 

Let it be, let it be

讓它去吧,隨它去吧

Let it be, let it be

讓它去吧,隨它去吧

Yeah, there will be an answer: Let it be

是的,會有一個答案:讓它去吧

 

And when the night is cloudy

當夜晚烏雲密佈

There is still a light that shines on me

有道光芒依然照耀著我

Shine until tomorrow. Let it be

直到明日,讓它去吧

I wake up to the sound of music

我在音樂聲中醒來

Mother Mary comes to me

聖母瑪莉亞來到我面前

Speaking words of wisdom: Let it be

說著智慧之語:讓它去吧

arrow
arrow
    全站熱搜

    future 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()